Härliga lördag

I dag är det verkligen vår i luften, och det skall förstås firas, med RÄKFROSSA...
Det är ju utan tvekan ett av de fulaste orden i det svenska språket. Så onödigt att ha ett sådant fult ord för nått som är så gott. Men räkfrossa låter ju mer som att man ligger och fryser och svettas och denna svett har en distinkt doft av räkor, eller möjligtvis att man får en frossa som gör att man utvecklar räkskalsaktig hud...
.Första platsen i kategorin fula ord är ju fortfarande vårtgård, blä... Visst känner man sig sexig när man tänker sig att bröst som är nått vackert har en vårtgård... "öh du, ta de försiktigt med mina bröst, jag har just gödslat vårtgården" hua!
Hur säger man det bättre då?
I kväll skall vi föräta oss på räkor? att säga att man bara skall äta räkor understryker liksom inte faktum att man spenderat hundratals kronor på dessa underbara små djuren. Kanske räkkalas?
Hur eller hur, en massa räkor och vitt vin, med lite vitt bröd och chiliaioli står på menyn. Och till efterrätt blir det Tiramisú =) MÖMS
Det är så lätt att göra och blir så himla gott, brukar använda detta recept: Klassisk Tiramisú det blir liksom alltid bra, förutom att jag tycker man ska doppa väldigt lite i kaffe, det blir så blaskigt annars, hellre att man doppar lite granna och sedan låter den stå ett tag, då blir den perfekt.


.
Nu ska jag göra klart Tiramisú och sen ska M och jag krypa ner i soffan och titta på klassikern "the Goonies", han har aldrig sett den, jag hoppas verkligen den är så bra som jag minns den. Måste den ju va, eller?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0